Το δρώμενο “Οι Καλόγεροι» του Βιζυηνού που αναβιώνεται στην Ξάνθη και η πολιτιστική κληρονομιά της Θράκης στην 1η Περιφερειακή Συνάντηση Δικτύου Ζώσας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (29-31 Μαΐου 2026)
Στην 1η Περιφερειακή Συνάντηση Δικτύου Ζώσας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 29 έως τις 31 Μαΐου 2026 στις Πηγές του Δήμου Δοξάτου Δράμας, με θέμα «Η Εγνατία του Λαϊκού Πολιτισμού. Από την Ήπειρο ως τη Θράκη», συμμετείχε το Λύκειον των Ελληνίδων Ξάνθης.
Η συνάντηση αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία αφιερωμένη στη διαφύλαξη, ανάδειξη και μεταλαμπάδευση της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, συγκεντρώνοντας εκπροσώπους φορέων, ερευνητές, συλλόγους και ανθρώπους του πολιτισμού από ολόκληρη τη Βόρεια και τη Νησιωτική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα θεσμό με ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς για πρώτη φορά η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε εκτός Αθηνών, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο της περιφέρειας στη διατήρηση και προβολή της ζώσας παράδοσης.
Το Λύκειο των Ελληνίδων Ξάνθης εκπροσώπησαν η Ομότιμη Καθηγήτρια Γλωσσολογίας ΔΠΘ, κ. Πηνελόπη Καμπάκη- Βουγιουκλή, η Πρόεδρος κ. Ευτέρπη Στάντσιου, και η κ. Αντιπρόεδρος κ. Φανή Κυριακίδου, παρουσιάζοντας το θέμα «Ιστορίες που δένουν πολιτισμούς: οι “Καλόγεροι” του Βιζυηνού και η δύναμη της πολιτιστικής μνήμης – πώς ένα κείμενο γίνεται ζωντανή κληρονομιά».
Κατά τη διάρκεια των εργασιών παρουσιάστηκαν δεκάδες εισηγήσεις γύρω από τη λαϊκή παράδοση, τα δρώμενα, τη μουσική, την υφαντική, τις παραδοσιακές τεχνικές και άλλες εκφάνσεις της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Μέσα από το γόνιμο διάλογο και την ανταλλαγή εμπειριών αναδείχθηκε η σημασία της συνεργασίας μεταξύ φορέων, επιστημόνων και τοπικών κοινωνιών για τη βιώσιμη διατήρηση και συνέχιση των πολιτιστικών εκφράσεων που συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον.
Το Λύκειο των Ελληνίδων Ξάνθης συγχαίρει θερμά τους διοργανωτές για την εξαιρετική διοργάνωση και ιδιαίτερα την Πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Καλαμπακίου, κ. Αθανασία Θεοδωρίδου, για την πρωτοβουλία και το συντονισμό της συνάντησης. Ευχαριστίες απευθύνονται, επίσης, στο Δήμο Δοξάτου και τον Δήμαρχο, κ. Γεώργιο Βογιατζή, για τη φιλοξενία και τη διαρκή στήριξη δράσεων πολιτισμού, καθώς και στην Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Φανή Μπαχαρίδου, για τη συμβολή της στην υλοποίηση της σημαντικής αυτής πρωτοβουλίας.
Με τη συμμετοχή του στην παραπάνω εκδήλωση, όπως και σε άλλες ανάλογες διοργανώσεις, το Λύκειο των Ελληνίδων Ξάνθης επιβεβαιώνει τη διαρκή στήριξή του σε δράσεις που αναδεικνύουν τον πολιτισμό, ενισχύουν τον διάλογο μεταξύ των φορέων και συμβάλλουν στη διατήρηση της ζώσας πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας.















Users This Year : 11050
Total Users : 252223
Views Today : 23